<!--@ParagraphImageLinkAlt-->

TR Presse - 23-02-2021

Sponsor-PR: Sådan fortæller du omverdenen om dit sponsorat til Team Rynkeby

Team Rynkeby giver her lidt inspiration til, hvordan I som virksomhed kan aktivere jeres sponsorat i jeres kommunikation og PR.

I dag er det vigtigt for virksomheder at vise social ansvarlighed – også kaldet corporate social responsibility (CSR). Det styrker din virksomheds image at vise samfundssind inden for udvalgte områder som eksempelvis menneskerettigheder, klima og miljø eller kritisk syge børn.

Din støtte skaber respekt og anerkendelse hos dine kunder og leverandører og giver samtidig stolthed hos dine medarbejdere. Det kan blandt andet betyde, at det bliver lettere for din virksomhed at rekruttere de rette medarbejdere.

Nu da din virksomhed har tegnet et sponsorat med Team Rynkeby i 2021-sæsonen, kan du her hente lidt inspiration til, hvordan du aktiverer sponsoratet i jeres egen kommunikation og PR.

Lad os starte med det letteste:

 

”Vi støtter Team Rynkeby”-banner

En nem måde at synliggøre dit sponsorat til Team Rynkeby og Børnecancerfonden er ved at anvende Team Rynkebys støttebanner i e-mail-signaturer, i sidefoden på jeres website eller hvor der nu ellers er plads til det. Du kan downloade støttebanneret her.

 

Grafiske elementer

Indrømmet. Støttebanneret ovenfor passer måske ikke ind i alle sponsorers kommunikation. Hvis du ønsker at sætte din egen grafiker i arbejde, har vi lavet en større download-sektion på vores website, hvor du kan hente logoer, grafiske elementer mm. Start arbejdet her.

 

Pressebilleder

Må vi bruge jeres pressebilleder i vores egen markedsføring? Ja, helt klart! Vi har samlet et velvoksent galleri af smukke billeder af ildsjæle i aktion. Gå på opdagelse her.

 

Facebook, Instagram og LinkedIn

Er din virksomhed B2C-leverandør (salg til private) kan det være en god idé at synliggøre dit sponsorat på sociale medier, som private forbrugere anvender – eksempelvis Facebook og Instagram.

Er din virksomhed B2B-leverandør (salg til virksomheder), kan mediet i stedet være LinkedIn.

Netop CSR-historier er meget velegnede på disse medier. Vær i den forbindelse opmærksom på, at det kan være en god idé at bide sin CSR-historie over i flere små historier. Det giver bedre muligheder for at holde gryden i kog.

Vil du involvere dine følgere sociale medier i indsamlingen til Team Rynkeby, kan du eksempelvis opfordre dine følgere til at donere et beløb til Team Rynkebys lokale MobilePay-nummer.

Forslag til kort CSR-tekst til sociale medier:

Der er behov for penge
Børnekræft er fortsat den mest dødelige sygdom blandt børn i alderen 1-15 år. Derfor støtter vi Team Rynkeby, der hvert år samler millioner af kroner ind til Børnecancerfonden.

Størstedelen af de indsamlede midler går til livsvigtig forskning, så flere børn kan overleve kræft med færre senfølger. Du kan hjælpe os med at hjælpe Team Rynkeby. ALLE beløbsstørrelser tæller. Fra 10 kr. og op.

MobilePay XX XXX – alle beløb tæller!

På forhånd tak!

 

Du bør også indtænke følgende kommunikationsplatforme:

1) Banner på info-skærme (velkomstskærme)

2) Annoncer i eget trykt materiale

3) Husk også at bruge det internt i dit firma – uanset størrelsen af dit sponsorat. Det giver stolthed at være en del af noget stort.

 

Professionel CSR-film

I samarbejde med Team Rynkebys videojournalist, Asger Jørgensen, har din virksomhed mulighed for at få produceret en professionel CSR-film, hvor I får mulighed for at fortælle, hvorfor I støtter Børnecancerfonden gennem Team Rynkeby-projektet.

Se eksempler her.

Prisen er 7.500 kr. ekskl. moms og transport fra København.

 

Nyhed, pressemeddelelse eller nyhedsbrev

Hvis du har fået opgaven med at skrive en lille nyhed til jeres website om, at jeres virksomhed støtter Team Rynkeby, kan du her hente lidt inspiration til, hvordan du kunne gribe historien an. Hvis du har brug for yderligere input om projektet, kan du kontakte Jesper Bjerg.

Input til historie:
 

[Virksomhedsnavn] støtter Team Rynkeby

[Virksomhedsnavn] har indgået en sponsoraftale med velgørenhedscykelholdet Team Rynkeby, der efter planen kører til Paris den 10. til 17. juli 2021 til fordel for Børnecancerfonden.

Coronapandemien satte en kæp i hjulet på Team Rynkebys årlige cykeltur til Paris i 2020, og det er endnu for tidligt at sige noget om, hvorvidt det bliver muligt at cykle turen til Paris til sommer.

Men velgørenhedscykelholdets arbejde for Børnecancerfonden har aldrig været vigtigere. Derfor har [virksomhedsnavn] også indgået et [platin- / guld- / sølv- / bronze- / team-]sponsorat med velgørenhedscykelholdet, der i år kan fejre sit 20-års jubilæum.

[Input til citat: De børn og familier, som Børnecancerfonden hjælper, er nogle af dem, der har været allerhårdest ramt af pandemien, fordi de i mange tilfælde har måttet leve totalt isoleret. Der er behov for fortsat støtte og opmærksomhed til området for at kunne fortsætte den livsvigtige forskning].

[Fortsæt eventuelt med en sætning om, hvordan sponsoratet hænger sammen med virksomhedens værdier].

Fremgang i coronaår
Hos Team Rynkeby Fonden er den danske landechef, Jesper Bjerg, dybt taknemlig over den støtte og opbakning de 19 danske Team Rynkeby-hold bliver mødt med i en svær tid for mange virksomheder.

- Det er rørende, at så mange virksomheder fortsat involverer sig i vores arbejde for børn med kræft og deres familier. Jeg er klar over, at mange virksomheder har haft meget andet at tænke på det seneste år, men det er faktisk ikke noget, vi kan mærke på vores indsamling. Tværtimod. Faktisk har vi flere logoer på vores cykeltøj i år, siger Jesper Bjerg.

Og hvis coronaen endnu engang skulle forhindre Team Rynkeby i at cykle til Paris, er projektet klar med en alternativ tur.

- Så laver vi en anden tur, som vil være mulig inden for de gældende retningslinjer. Vi har behov for at give deltagerne en oplevelse, de sent vil glemme, og samtidig skal vi naturligvis også ud på landevejene og vise vores fantastiske sponsorer frem, siger han.

Team Rynkeby består i år af 2.400 cykelryttere og 550 hjælpere fordelt på 59 hold fra otte lande. Gennem 20 år har Team Rynkeby indsamlet godt en halv milliard kroner til børn med kritisk sygdom.

Læs flere fakta om Team Rynkeby-projektet her.

Tilbage

Tour News

Team Rynkeby producerer løbende nyhedsindslag til Facebook. Se alle indslag her.

Se nyhedsindslag

Platinum Sponsors

Følg vores tur på Instagram